+Follow
Dashboard
.Cik.GulaHati.
hi.
i am azzieismail
DuaEnam | Desaru | PetiteGirl
Love | Trust | Respect | Salute
beHave Yourself. Tq!
cLickS ThiS iCon!!
Instagram photo 2a846afb-a399-4ebf-8e5a-9e75a8803f82_zpsgjx3em0x.png

❤Click-Click❤
EnCik Kacak (MuahCiked):




Credits..
Template by : Nurul lzzati
Image by : we❤it
Background : nabiyha / cherrybam



Tuesday, April 5, 2011
. . . wow!! Buku Chatting!!. . . @ 4:59:00 PM
0 talkative person(s)
mood : happy2 aja. terfikir! (nak ke kursus kawen??!!)

salam. . .

Buku tulis garis satu menjadi sasaran aku.
lau tak de pon buku garis satu, buku matematik kotak-kotak kecik menyerahkan takhta!
semuanye demi merealisasikan impian dan matlamat aku untuk diri sendiri.

*cth surat cinta menggunakan helaian kertas dari buku garis satu. *


Buku Chatting. masa zaman sekolah menengah aka. form 1 belom kenal apa itu internet dan chatting.
di mana timbulnya buku chatting menjadi persoalan. ahh. tapi aku tarak heran punye.^^ demi berutus surat. buku menjadi sasaran. aku tak tahu la fenomena nie berlaku kat sekolah korang or tak. tapi yang pasti fenomena ini berlaku kat sekolah aku. sekolah berasrama tak berape nak penuh ye. so, aku la yg tolong penuhkan asrama kat sekolah aku tuh. *_*


Tentang Buku Chatting di sekolah aku :

dak luar asrama tak tahu sangat pasal fenomena nie. nape aku cakap begitu? c0z masa aku form 1, aku lom masok asrama lagi. so, mase tuh. aku xtau sangat pasal buku chatting nieh. aku join fenomena nie pon masa aku form 2. hehe. masa tuh, aku ngan geng-geng aku la kan berbalas-balas surat dengan adik angkat la, abang angkat la, pakwe la, jiran sebelah rumah la. lau leh dengan semua orang kat skola tuh. hehe.


masa sekolah menengah kan popularnya fenomena berbalas-balas surat ngan kawan-kawan. padahal satu asrama, satu kelas, satu sekolah. haha. dah tuh abes la buku tulis menjadi mangsa. sampai nipis. sumenye demi menbalas surat-surat kawan-kawan. koyak buku, tulis isi -isi surat, pastuh lipat-lipat sampai kecik. then, pos gune orang tengah. hehe. tak kan nak pos gune Pos Malaysia. lame tuh nak sampai. hehe. pos gune org tengah tak payah gune setem. jimat!! dah tuh. sampai kat orang, bace~~~ cikgu lak nampak tengah bace surat. dah kantoi. kena rampas. Lau pkai Buku tulis tak la kantoi sangat. lau cikgu nampak pon. cikgu tu ckp "bagus budak nie, bace buku Latihan. " bila time membalas pulak. cikgu akan ckp " rajin btol dak-dak nie buat kerja sekolah. " hehe. padahal satu ape pon tak siap. so, tak kantoi di citu ya!

kelebihan Buku Chatting dari surat-surat yg nipis tuh dan berbekas-bekas gara-gara dilipat . buku chatting nie, tak payahla ko nak lipat-lipat kan?. dah siap tulis teros jek bagi. senang. tak payah masok dalam sampul surat. dah tuh, orang tengah la jadi mangsa, kene pas kat orang berkenaan. so, lau cikgu nampak pon, cikgu cakap "bagus budak nie, banyak buku dia bawak, bertukar-tukar buku latihan. rajin study.." haa... tak kantoi kan?? hehe. sebabnye. buku latihan tu sama warna jek kaler koko. haha.

haha. ni lagi la diorang suke. mane tak nye. lau koyak buku tulis semata dua nak balas surat tak boleh la nak tulis panjang-panjang. paling koman pon satu or dua helai la. tak pon gune kertas kajang (test pad) yang ade logo sekolah tuh. panjang seket boleh tulis. paling sakit nak kene lipat bila surat yg korang tulis berjela-jela, berkilometer tuh. jenuh nak melipat surat tuh. dah la tebal semacam. so, ambek buku tulis ko tulis la surat balasan tuh berhelai-helai sampai tangan ko lenguh. senang. tak payah koyak-koyak buku. membazir. hehe.


tu la pengalaman aku masa aku mengikuti fenomena BUKU CHATTING yang amat-amat fofular kat skola aku taun 2004-2005. .


korang mesti terbayang buku chatting tu kan?

aku xde gambar la nak tunjuk coz buku-buku chatting tuh semuanye. tah ke mana perginya. yang penting dye buku latihan biasa yang kaler koko tu. tak kisah la garis satu ke garis tiga ke kotak-kotak kecik ke. . dh tu ko tulis la surat cm kat gambo atas tuh kan. tapi ko tak payah la nak koyakkan kertas tu. dlm kes nie tak payah nak lipat-lipat. abes tulis, tutup buku teros kasi kt org yang berkenaan. dapat bayang kan x?? haha. . lau nak cantek cket. sampul buku gune kertas warna. haaa. dulu-dulu masa sekolah mesti cikgu ade suruh sampul buku gune kertas warna, kaler ijau utk buku tatabahasa, pink utk pemahaman kan2? ade tak?. lau sama ngan buku latihan cikgu. pastuh terbagi kat cikgu, buku chatting tu. memang cari nahas. kantoi segala-gala rahsia. hehe. tapi aku tak penah kantoi ya!


ok. tu la serba sikit pengalaman aku masa sekolah.
hehe.

terima kasih sudi membaca!!

p/s : mlm ni nak selongkar rumah cari buku chatting dlm plastik! roger!

Labels:


❤ older posts / / newer posts ❤