+Follow
Dashboard
.Cik.GulaHati.
hi.
i am azzieismail
DuaEnam | Desaru | PetiteGirl
Love | Trust | Respect | Salute
beHave Yourself. Tq!
cLickS ThiS iCon!!
Instagram photo 2a846afb-a399-4ebf-8e5a-9e75a8803f82_zpsgjx3em0x.png

❤Click-Click❤
EnCik Kacak (MuahCiked):




Credits..
Template by : Nurul lzzati
Image by : we❤it
Background : nabiyha / cherrybam



Friday, August 6, 2010
...Contest : Mengapa Si Dia Menjadi Pilihan Hati ... @ 3:34:00 PM
3 talkative person(s)
soalan : "Mengapa Si Dia menjadi pilihan hati??"
jawapan : " ntah sy pon xtau..."

hehehe.. lau jwb cm tuh, konfem kne piat telinga !!! ++ pnyertaan gagal... dush3!!
stelah dibelash, diperah otak, digali2 ayt yg bgus2, di pk2 cite ape nk wat, ...
dengan rasminyaaa... sy mau join ini contest!!! hahaha.. dianjurkan oleh Cik Lynn..
sy dpt tau dr entry Cik Nurul chumel!! hehe.. tu yg kepingin nk msok tuh!! hehehe..


* psstt:: nk join?? meh2 klik kt banner nie tros ke blog penganjur + terpapar syarat2nya sekali... =)...

now, tibalah masanya sy nk buat karangan peperiksaan contest mengapa si dia menjadi pilihan hati.....

perkenalan kami tidak la selame mana... mcm org lain.. perkenalan kami singkat tp amat bermakna serta bertahan lama..aku secret admire dia sjak aku form 1.. (opss!! terkantoi lak)... dia pon sama.. admire aku sjak dia form 1.. so, time aku form 1 dia standard 6.. time dia form 1, aku pulak form 2... hehehe.. kantaoi suda.. malu2!! haha..kami hanya berbalas2 kirim salam .. tu jek.. haha.. xsgka kan.. lepas kirim salam trus kapel.. dahsyat gile tau.. hehe... 11.12.2004 tarikh perhubungan kami.. mase tuh, ak form 3, dia pulak form 2.. =)
pada tahun pertama (2005) perhubungan kami tersangat2 bahagia... jz... dia kene kejar ngan my dad.. cz dia kuar ngan aku.. tu la saat2 yg mengetirkan jiwa dan raga dia dan aku..... tp dia xputus asa..tetap ngn aku.. tetap bersama aku.. still setia ngn aku... xlama pastu, aku jd nakal!! hahaha.. aku telah melakukan kesilapan.. aku amek adek agkt lelaki.. dia tersangat2 marah + cemburu.. dia suruh aku putuskan hubungan ngan adek agkt aku... aku xnk (kt ctu dh tnjuk aku degil.. hehehe opss!!).. dia jumpe adek agkat aku dan minta adek agkat aku jge ak baek2.. time tu, bru la aku putus ngan adek agkt aku.. tibe rse sdeh + serbasalah lak tulis cm nie.. cz dia sgup suruh org lain jge aku.. huhuhu.. cz dia cemburu la, ak makin sygkan dia.. cz org ckp cemburu tandanya sayang. ..=)
pada tahun kedua pula (2006), bulan 4,2006...kami g dating tepi pantai... tiba2 polis dtg... hahaha.. kecut perut time tuh... hampir2 kene saman.. adoyai,,, kelakar gile time tuh... aku ngan dia siap tukar nme lorr...(psst: jgn tiru cara kami tipu polis.. hehehe) aku tukar kpd fatimah.. die tukar kpd ibrahim.. hehehe.. kalau la polis tuh suoh ulang lek no ic yg aku tipu tuh, konfem msok balai.. hahaha.. and tu la first time hampir2 kene saman.. now dh xdating kt tepi pantai g.. tkot lorr... huhuhu... kami sgup menghadapi segala masalah bersama-sama..even dh nk hmpir nk kene saman pon, kami tetap bahagia. . . cz inilah kenangan yg kami cipta. .
pada tahun ketiga (2007), aku kembali nakal.. kapel sana sini.. nk merasa kapel byk sebelum menamatkan zaman akhir remaja katakan.. hehehe... akhir tahunnya, dia pula yg amek adek agkt.. hahaha.. aku terlalu marah.. aku bg diorg declare as brother and sister.. tp aku siap bg syarat g tau...Hahha (jgn cop i queen control okeh!) hehe.. aku msih pnuh rasa curiga terhadap mereka.. walaupun aku bg kebenaran aku tetap curiga.. then, mase le tour de langkawi kt tmpat aku. . . aku terbaca msg dye n adeknya. . .mereka bersayang2 pulak.. makwe mne yg xmenyirap..aku suruh mereka memutuskan hubungan. . . xlame pstuh, mereka berpisah kerana aku..(hahaha. jht sungguh aku!! ;p)... even aku marah dia bagai nk gile pon. . . die tetap jujur ngn aku. .
pada tahun keempat kami (2008), terlalu byk kesedihan yang aku terima.. dia ade sweetheart laen.. sdey.. tp ak sabar menghadapinya... mungkin, blasan aku cz pernah mempermainkan dia dulu.. bile dia dh xde pape ngn sweetheart, dia kmbali pd aku...kami berbaik semula... tahun nie gak, pd anniversarry kami (11.12.2008) kami bertukar2 diary... aku tahu segala isihatinya... dan dia tahu segala isihati aku selama bersama dia. KEJUJURAN , KEIKHLASAN, PENANTIAN utk mendapatkan cinta aku, PUNCA DIA BERUBAH semuanye keluar dr diary dia. . .... msa tuh gak, dia berikan ringkapel.. tp aku telah menghilangkannya secara xsengaja.. sebab ring tu mase dia beli niatnya bukan utk aku.. utk die punye sweetheart.. now, dh ilang.. (hehehe.. jht kan aku nie...) hehehehe... bukan xmenghargai.. xtau la npe... hilang.. mungkin bukan hak aku..
pada tahun kelima kami (2009), agak rase bahagia.. cume dia ade 'minie' pulak.. dia pasang laen la mksdnya tuh...hehehe.. slalu kuar bersama.. setiap kali kuar ngn minie msti dia btau aku.. dia terlalu jujur masa tuh..tu yg buat aku percaya kt dia.. dia jujur. dia xpernah melupakan aku even dia keluar ngn 'MINIE' dia tu. . . dia tetap msg aku, call aku. . . cz nk jge hati aku. . . mse ini, ak xpernah marah kt dia. . ak tabah menghadapi perubahan hatinya.. mcm2 lagu dia bg kt aku spt 'tak bisa memilihmu', n byk g.. dh lupe cz sume lagu sdh2.. tp aku jz bg 2 lagu jek kt dia..' kekasih tak dianggap ' & ' aku takkan bersuara'.. dia terus sedar & kmbali pd aku..time tu dia baru sedar pentingnya aku dlm hidupnya, pentingnya dia dalam hidup aku. . hehehe... (my tactic..hahaha) rahsia kita okeh!! hehehe..
tahun 2010... Now, ak bahagia bersama dia sekarang.. lg berapa bulan hubungan kami hampir cecah 6 tahun.. dia tersangat2 jujur, caring, berfikiran matang, pandai jga aku, dia setia, mnyayangi aku.. cuma dia xpndai memujuk aku yg merajuk.. hehehhee.. tp xpe.. aku terima dia seadanya... even dia bw aku nek mtotr honda bulat yg buruk pon, aku xksah. . yg penting kami bahgia.. dia jnji xkn wat cm sebelum ni lagi, aku pon cm tu. . now, tiada ISTILAH UNGKIT MENGUNGKIT dlm hubungan kami. . yg ada cuma KASIH SAYANG, BAHAGIA, CINTA, KEJUJURAN, KEIKHLASAN & SALING PERCAYA + HORMAT MGHORMATI ... aku Lil Hubby, Dia My BiG BuNNy.. hehe ..oleh kerana beberapa peristiwa inilah, sy memilih dia sebagai pilihan hati sy.. dan dia lah CINTA PERTAMA & TERAKHIR sy =) happy ending ka??... hehehe.. doakan yg terbaik utk kami.. hehe.. thanks..

haa.. ok x Cik Lynn?? karangan sy.. dpt mrkh penuh x?? hehhee..Maaf dlm karangan bahasa agak kasar cket.. hehe.. dh lme banget xwat karangan...hehehe...ni antara peristiwa terpenting dlm hidup sy.. hehee...cite sy xsemenarik mana pun.. yg pnting ikhlas.. hehehe...

now, sy nk persembahkan pic sy a.k.a Lil Hubby..



this my Big buNNy!!



Lil Hubby + BiG BuNNy


akhir nya.... siap juga karangan + pic yg dipertaruhkan.. hehehe... hope Cik Lynn dpt menerima penyertaan sy nie ya...

Labels: ,


❤ older posts / / newer posts ❤